REGULAMIN SPOTKAŃ

INFORMACJE OGÓLNE

1. Organizatorem SPOTKAŃ jest Jeep-survival

2.  Imprezą  są o charakterze rekreacyjnym przeznaczoną dla użytkowników samochodów terenowych, quadów i crosów.

3. Jako organizatorzy zoobowiązujemy się do: wytyczenia tras, uzyskania odpowiednich zezwoleń, zapewnienia obsługi sędziowskiej, przygotowania

dokumentacji oraz zapewnienia warunków bezpieczeństwa podczas imprezy.

4. Organizatorzy  zastrzegają  sobie prawo interpretacji niniejszego regulaminu i są jedyną władzą upoważnioną do rozpatrywania i rozstrzygania wszelkich rozbieżności i wątpliwości, które mogą powstać przy stosowaniu i interpretacji niniejszego regulaminu i innych przepisów.

5. Wszelkie informacje dotyczace miejsca i terminu imprezy znajdują się na stronie internetowej www.jeep-survival.pl

6. Uczestnicy, zgłoszeni do rywalizacji mają obowiązek ,dostarczyć organizatorom do Biura imprezy ,lub wcześniej drogą mailową,nastepujących dokumentów: prawo jazdy, dowody rejestracyjne oraz polisy ubezpieczeniowe.

7. Uczestnicy imprezy wyrażają zgodę na wykorzystanie swojego wizerunku. Zgoda obejmuje wykorzystanie, utrwalanie, obróbkę i powielanie wykonanych zdjęć na użytek organizatorów w celu promowania imprezy.

 

ZGŁOSZENIA OPŁATY

1. Warunki uczestnictwa

 1.1 WPISOWE:

 • Wpisowe można uregulować poprzez przelew zadatku na konto w wysokości  zaliczki lub całej kwoty wpisowego:

 ◦ klasa SAMOCHODY 4X4

 ◦ klasa QUADY,CROSSY

 • Ostateczny termin uregulowania wpisowego to 14 dni od daty otrzymania @ z informacją zwrotną po rejestracji. ( chyba, że w informacji zwrotnej bedzie opisane to inaczej )

 • wpłacone wpisowe nie podlega zwrotowi uczestnikom w przypadku dyskwalifikacji lub rezygnacji z rajdu .

 • osoby wpłacające pełną opłate wpisową mają obowiązek udokumentować ją w dniu rozpoczęcia imprezy w Biurze imprezy.

 2. Każda załoga, która zamierza uczestniczyć w spotkaniu obowiązana jest do wypełnienia formularza zgłoszeniowego i do uregulowania oplaty wpisowej.

 3. Opłata wpisowego obejmuje:

 - wjazd na prywatne posesje,

 -użytkowanie terenów

 -wyżywienie (śniadania,ognisko,biesiada)

 -pokoje, pola namiotowe ( z dostepem do pryszniców z ciepłą wodą i zależności od harakteru spotkania )

 -pakiet startowy

 4. Zgłoszenie uczestnictwa i opłata wpisowego oznacza akceptację niniejszego regulaminu.

 5. Organizatorzy mają prawo do odmowy przyjęcia zgłoszenia udziału załogi w spotkaniu bez podania przyczyny.

 6. Organizatorzy  ustalają limit pojazdów biorących udział w spotkaniu.

 7. Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do wprowadzenia zmian limitów ilości przyjmowanych załóg.

 8. W przypadku zgłoszenia ilości załóg powyżej limitu o starcie decyduje:

 • data wpisowego,

 • inne uwarunkowania.

 REGULACJE

Spotkania odbywają się na podstawie:

 • niniejszego regulaminu,

 • przepisów Prawa o Ruchu Drogowym,

 • zasad ochrony środowiska.

 2. Sprawy sporne są rozstrzygane przez osobe do tego uprawnioną.

 3. W czasie trwania spotkania uczestnicy muszą stosować się do regulaminu , poleceń organizatorów, sędziów i innych osób upoważnionych przez organizatorów. Naruszenie wydanych rozporządzeń może spowodować karę określoną w załączniku 1.

 

UCZESTNICY

1. Załoga składa się z dwóch uczestników tj. kierowcy i pilota, lub samego kierowcy w przypadku quadów i crosów.

2. Osoba kierująca pojazdem musi posiadać odpowiednie uprawnienia do prowadzenia pojazdu.

3. Kierowca i pilot mogą według własnego uznania zamieniać się miejscami w samochodzie.

4. W czasie trwania spotkania przewożenie pasażerów w samochodach biorących udział w zmaganiach jest zabronione pod rygorem kar regulaminowych i dyskwalifikacji.

5.Uczestnicy muszą mieć ukończone 18 lat

6.Za pisemną zgodą rodziców, opiekunów prawnych, uczestnikiem może być osoba małoletnia która ukończyła 16lat. Osoba taka może być uczestnikiem wyłącznie w obecności towarzyszącej jej osoby pełnoletniej.

 

WARUNKI TECHNICZNE

1. Do startu dopuszczone są samochody o masie całkowitej do 2000kg oraz quady.

2. Pojazdy muszą być zarejestrowane i posiadać ważne badanie techniczne oraz aktualne ubezpieczenie OC.

3. Samochody muszą też spełniać następujące wymagania:

- zaczepy holownicze z przodu i z tyłu

- pasy bezpieczeństwa dla kierocy i pilota

- zestaw pierwszej pomocy

- telefon komórkowy

- lina lub taśma holownicza właściwa do masy pojazdu

- gaśnica

- właściwa taśma ochronna przy pomocy z wyciągarką w celu uniknięcia uszkodzenia drzew.

RUCH DROGOWY

1. W trakcie trwania spotkania wszyscy uczestnicy są zobowiązani do przestrzegania zasad Prawa o Ruchu Drogowym.

2. Kierowca pojazdu jest w pełni odpowiedzialny za wszelkie sprawy związane z ruchem tego pojazdu. Powinien unikać i zapobiegać sytuacjom mogącym sprowadzić niebezpieczeństwo na uczestników rajdu, orgaznizatorów lub osoby trzecie.

3. Po trasie należy poruszać się w kierunku wyznaczonym przez organizatorów.

BEZPIECZEŃSTWO I ODPOWIEDZIALNOŚĆ

1. Wszelkie załogi muszą przestrzegać przepisów polskiej ustawy z dnia 20.06.1997r. Prawo o Ruchu Drogowym (Dz. U. z

2005r. Nr 108 poz. 908 z późniejszymi zmianami). Kierowca pojazdu jest w pełni odpowiedzialny za wszelkie sprawy związane z ruchem pojazdu którym kieruje.

2. Jazda pod wpływem alkoholu, narkotyków jest zabroniona i karana wykluczeniem.

3. Zniszczenie gruntów ornych osób prywatnych nie należących do odcinków specjalnych karane jest wykluczeniem z imprezy a ekipa dopuszczająca się tego wykroczenia pozbawiana jest wszelkich nagród jeżeli takowe otrzymała na rzecz załogi która zajęła kolejne miejsce w klasyfikacji. Załoga dopuszczająca się tego wykroczenia zobowiązana jest do naprawy wszystkich powstałych szkód zgodnie z oświadczeniem podpisanym podczas rejestracji.

4. Przewożenie podczas zmagań pasażerów w samochodach zgłoszonych do spotkania jest zabronione i karane

5. Używanie pasów bezpieczeństwa jest obowiązkowe podczas trwania spotkania.

6. Podczas spotkań korzystmy z dróg na których odbywa się normalny ruch drogowy i terenach gdzie prowadzona jest gospodarka  rolna.

7. Każdy uczestnik ponosi odpowiedzialność cywilną i karną za wszelkie szkody, jakie spowoduje sam lub używany przez niego pojazd.

8. Uczestnictwo w spotkaniu może być niebezpieczne i uczestnik bierze w nim udział na własne ryzyko, co potwierdza składając podpis na oświadczeniu.

9. Złożenie podpisu uczestnika pod oświadczeniem jest równoznaczne ze zrzeczeniem się wszelkich roszczeń wobec Organizatorów.

10. W żadnym wypadku Organizatorzy nie biorą na siebie odpowiedzialności i nie może być pociągnięci do odpowiedzialności za szkody osobowe, rzeczowe, straty i zniszczenia spowodowane przez uczestnika we własnych dobrach lub wobec innych uczestników czy strony trzeciej.

11.W przypadku sporów uczestnika z osobą trzecią, Organizatorzy dołożą wszelkich starań, by zachować dobre imię spotkania.

12. Organizatorzy zastrzegają sobie prawo dokonywania wszelkich koniecznych zmian dotyczących spotkania, wynikających z działania siły wyższej, wystąpienia sytuacji związanych z koniecznością zapewnienia bezpieczeństwa lub nakazanych przez uprawnione organy, a także do całkowitego odwołania imprezy, jeżeli będzie to konieczne ze względu na nieprzewidziane okoliczności. W powyższej sytuacji Organizatorzy nie ponoszą żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody lub straty poniesione przez jakiekolwiek osoby.

13. Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do odwołania spotkania bez podania przyczyn. W takim przypadku zgłoszonym uczestnikom zwracana jest cała kwota wpisowego.

14. Organizatorzy nie ponoszą żadnej odpowiedzialności za koszty poniesione przez uczestników a związane z odwołaniem spotkania.

15. Organizatorzy nie przyjmują na siebie żadnej odpowiedzialności za problemy wynikłe ze złego stanu zdrowia uczestników.

16. Wszyscy uczestnicy spotkania są zobowiązani do przestrzegania niniejszego regulaminu i potwierdzenia jego znajomości poprzez podpisanie oświadczenia.

OZNAKOWANIE I REKLAMY

1. Organizatorzy dostarczają naklejki okolicznościowe oraz naklejki partnerów, sponsorów spotkania.

2. Załogi muszą umieścić na pojazdach naklejki dostarczone przez Organizatorów. Nie umieszczenie naklejek skutkuje karami regulaminowymi

KOLEJNOŚĆ STARTU

1. Kolejność startu do prologu wyznacza losowanie.

2. Kolejność startu do pierwszego ETAPU wyznacza kolejność zajętego miejsca na prologu.

4. Czas startu do DNIA wyznacza lista startowa ogłoszona przez Biuro.

5. Spóźnienie się na start do DNIA skutkuje startem za ostatnią załogą jadącą w regulaminowym czasie.

KLASYFIKACJA

1. Podczas eventu prowadzone są klasyfikacje:

a. prologu – czas prologu  nie jest wliczany do klasyfikacji końcowej i decyduje o kolejności startu do Etapu.

b. ETAPU – kolejność załóg wynikająca z sumy czasów prób i kar otrzymanych w dniu,

c. końcowa – kolejność załóg wynikająca z sumy czasów i kar otrzymanych na prologu i poszczególnych Etapach.

NAPRAWY I SERWIS

1. Wszystkie rodzaje napraw mogą być dokonywane podczas trwania spotkania.

2. Serwisy mogą dokonywać wszelkich napraw, poza wymianą elementów posiadających numery identyfikacyjne samochodu w czasie przeznaczonym na dojazdy do ETAP-ów lub po zakończeniu ETAPU.

3. Organizator wskazuje na odprawie przewidywaną długość ETAPU

4. Na odcinkach ETAPU wszeka pomoc z zewnątrz dla pojazdów jadących w ETAPIE  jest zabroniona.

5. Dozwolona a nawet wskazana jest wzajemna pomoc między uczestnikami spotkania.

6. Podczas eventu niedozwolona jest zmiana samochodu

PROTESTY

1. Protesty są składane tylko w formie pisemnej w Biurze spotkania.

2. Zgłoszone protesty są rozpatrywane przez Komisję spotkania w obecności składającego protest.

3. Protest musi być złożony najpóźniej w ciągu 30 minut od opublikowania nieoficjalnych wyników etapu, którego dotyczy protest.

4. Rozpatrzenie protestu nastąpi przed ogłoszeniem oficjalnych wyników danego etapu.

5. Werdykt jest podany do publicznej wiadomości na oficjalnej tablicy Biura Spotkania.

6. Skargi związane z uszkodzeniem, stratami osobistymi lub zagubieniami nie będą rozpatrywane.

NAGRODY

1. Nagrody rzeczowe są fundowane przez sponsorów lub organizatorów.

2. Organizatorzy nie przewidują możliwości zamiany nagród rzeczowych na nagrody pieniężne.

3. Nagrody są przyznawane dla załóg drogą losowania.

4. Organizatorzy mogą przyznać dodatkowe nagrody.

OCHRONA ŚRODOWISKA

1. Niedopuszczalne jest zanieczyszczenia środowiska płynami eksploatacyjnymi lub innymi odpadami uwagi na minimalizacje szkód dla środowiska naturalnego pod rygorem dyskwalifikacji.

2. Użycie taśm ochronnych przy pracy z wyciągarką w celu uniknięcia uszkodzenia drzew jest obowiązkowe pod rygorem dyskwalifikacji.